Tofu amb bolets

Ara que estem en època de bolets, podem disfrutar  d’aquesta recepta. El tofu amb els bolets combinen de meravella. Aquesta mateixa recepta pot preparar-se també amb bolets de cultiu.

Ingredients: Un bloc de tofu ferm natural, un bon grapat de bolets de temporada variats (rovellons, camagrocs, rosinyols, trompeta…), 1 ceba, 1 copa de brandi, 1 tassa de brou vegetal, suc de 1 llimona, oli d’oliva, 10 avellanes torrades, un tros de xocolata negra, farigola, llorer, sal i pebre.

Elaboració: Tallar el tofu a trossos, podem fer-ho amb les mans perquè quedin els trossos més irregulars, així absorbeix millor els sabors. Posem el tofu en un recipient i l’hi afegim el suc de llimona, sal, pebre, farigola i un raig d’oli d’oliva. Ho deixem macerar almenys un parell d’hores o tota la nit a la nevera abans de preparar la recepta.
Netegem bé els bolets els tallem a trossos i reservem. Cobrim el fons d’una cassola amb oli d’oliva i afegim la ceba tallada en brunoise, deixem fer a foc mitjà fins que la ceba agafi un bon color, en aquest moment, afegim el brandi per aixecar els sucres i seguidament el tofu, una fulla de llorer i un ramell de farigola i els bolets, deixem que es vagi fent tot a foc mitjà, remenant de tant en tant. Mentrestant, triturem les avellanes amb la xocolata i la tassa de brou i l’afegim a la cassola. Deixem que redueixi  i espesseixi una mica la salsa. Apartem del foc i deixem reposar abans de servir.


Ahora que estámos en época de setas, poodemos disfrutar de esta receta.  El tofu con las setas combina de maravilla. Esta misma receta puede prepararse también con setas de cultivo.

Ingredientes: Un bloque de tofu firme natural, un buen puñado de setas de temporada variados, 1 cebolla, 1 copa de brandy, 1 taza de caldo vegetal, zumo de 1 limón, aceite de oliva, 10 avellanas tostadas, un trozo de chocolate negro, tomillo, laurel, sal y pimienta.

Elaboración: Cortar el tofu en trozos, podemos hacerlo con las manos para que queden los trozos mas irregulares, así absorbe mejor los sabores. Ponemos el tofu en un recipiente y le añadimos el zumo de limón, sal, pimienta tomillo y un chorro de aceite de oliva. Lo dejamos macerar almenos un par de horas o toda la noche en la nevera antes de preparar la receta.
Limpiamos bien las setas las cortamos a trozos y reservamos. Cubrimos el fondo de una cazuela con aceite de oliva y añadimos la cebolla cortada en brunoise, dejamos hacer a fuego medio hasta que la cebolla tome un buen color, en ese momento, añadimos el brandy para levantar los azúcares y seguidamente el tofu, una hoja de laurel, una branca de tomillo y las setas, dejamos que se vaya haciendo todo a fuego medio, removiendo de vez en cuando. Mientras, trituramos las avellanas con el chocolate y la taza de caldo y lo añadimos a la cazuela. Dejamos que reduzca  y espese un poco la salsa. Apartamos del fuego y dejamos reposar antes de servir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *