Carxofes confitades

Si us agraden les carxofes i les proveu així, no deixareu de fer-les i estareu desitjant que arribi la temporada per preparar-les. Aquesta recepta cal fer-la quan les carxofes són molt tendres per obtenir un resultat òptim.

Ingredients: Carxofes la quantitat que vulguis preparar, llimona, llorer, pebre negre en gra, i oli d’oliva.
Elaboració: Netejar les carxofes traient les fulles dures de l’exterior i tallant les puntes, deixar només el cor, untar amb llimona i posar-les en un recipient amb aigua un tros de llimona i julivert per evitar que s’oxidin mentre les anem preparant, les tiges també les  netejarem i farem servir.
Tallem les carxofes per la meitat o en quatre trossos, segons la nostra preferència, les col·loquem en una cassola, afegim el llorer, uns grans de pebre i cobrim amb oli d’oliva. Les posem al foc i les deixem fer amb la tècnica del confitat, temperatura al mínim i vigilant que l’oli no arribi a fregir.
El temps de cocció en el cas de les carxofes, és bastant perllongat, 3 a 4 hores depenent del tendres que siguin poden trigar més o menys, és recomanable a partir de les 3 h anar comprovant punxant amb un pinxo de broqueta per veure com estan. Quan les carxofes estiguin tendres, les deixem refredar i les guardem en un recipient de vidre, amb l’oli del confitat que les cobreixi del tot.
*La sal l’afagirem a l’hora de servir.

*L’oli es pot tornar a fer servir, ja sigui per confitar de nou, cuinar altres plats o per amanir amanides, verdures, etc.


Si os gustan las alcachofas y las probáis así, no dejareis de hacerlas y estareis deseando que llegue la temporada para prepararlas. Esta receta hay que hacerla cuando las alcachofas son muy tiernas para obtener un resultado optimo.

Ingredientes: alcachofas la cantidad que desees, limón, laurel, pimienta negra en grano y aceite de oliva.

Elaboración: Limpiar las alcachofas quitando las hojas duras del exterior y las puntas, dejar sólo el corazón, untar con limón y ponerlas en un recipiente con agua un trozo de limón y perejil para evitar que se oxiden mientras las vamos preparando. Los tallos también los limpiaremos y utilizaremos.
Cortamos las alcachofas por la mitad o en cuatro trozos, según nuestra preferencia, las colocamos en una cazuela, añadimos el laurel, unos granos de pimienta y cubrimos con aceite de oliva. Las llevamos al fuego y las dejamos hacer con la técnica del confitado, temperatura al mínimo, vigilando que el aceite no llegue a freir.
El tiempo de cocción en el caso de las alcachofas, es bastante prolongado, 3 a 4 horas dependiendo de lo tiernas que sean pueden tardar más o menos, es recomendable a partir de las 3 h. ir comprobando pinchandolas con un pinxo de brocheta para ver como están. Cuando las alcachofas estén tiernas, las dejamos enfriar y las guardamos en un tarro, con el aceite que las cubra por completo.
*La sal la añadiremos a la hora de servir.

*El aceite se puede volver a usar, ya sea para confitar de nuevo, cocinar otros platos o para aliñar ensaladas, verduras, etc.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *