Arròs amb llet de coco

Ingredients: 125 gm d’arròs rodó, 500 ml de llet de coco, 125 gm de sucre, 250 ml d’aigua, una culleradeta d’aroma de tarongina, una branca de canyella, pell de llima o llimona i una mica de sal.

Elaboració: Posar l’arròs en remull amb una tassa d’aigua, deixar reposar dues hores. Passat aquest temps escórrer bé i posar-lo en un pot amb dues tasses d’aigua el pal de canyella, la pell de llima o llimona i una mica de sal, posar-ho al foc alt i deixar bullir uns 10 minuts. Retirar del foc i deixar reposar fins que s’hagi evaporat l’aigua. Afegir la llet de coco i el sucre, remoure bé i portar de nou al foc en aquesta ocasió a temperatura mitjana, cuinar sense deixar de remenar fins que la barreja espesseixi i quedi cremosa. Retirar del foc i afegir una cullerada de tarongina (opcional). Posar en bols, Deixar refredar i posar-los a la nevera. Servir fred.

Posar per sobre canyella mòlta o  fruita seca o afegir-li unes panses o fruits vermells o… el que vulgueu.


Ingredientes: 125 gms de arroz redondo, 500 ml de leche de coco, 125 gms de azúcar, 250 ml de agua, una cucharadita de aroma de azahar, una rama de canela, piel de lima o limón y una pizca de sal.

Elaboración: Poner el arroz en remojo con una taza de agua, dejar reposar dos horas, pasado este tiempo escurrir bien y ponerlo en un cazo con dos tazas de agua el palo de canela, la piel de lima o limón y una pizca de sal, llevar al fuego alto y dejar hervir unos 10 minutos, retirar del fuego y dejar reposar hasta que se haya evaporado el agua. Añadir la leche de coco y el azúcar, remover bien y llevar de nuevo al fuego en esta ocasión a temperatura media, cocinar si dejar de remover hasta que la mezcla espese y quede cremosa.
Retirar del fuego y añadir una cucharadita de azahar (opcional). Poner en cuencos, dejar enfriar y llevar a la nevera. Servir frío.
Puedes espolverear con canela molida o con frutos secos o añadirle unas pasas o frutos rojos o…lo que quieras.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *