Formatge tipus cheddar

Aquest formatge em recorda el cheddar pel seu color. En els meus receptes el que intento és aconseguir que a part de l’aspecte i el sabor, tinguin aliment i siguin sanes, és per això que no faig servir conservants ni colorants ni saboritzants. Intento aconseguir el que vull de forma natural.

Ingredients: 1 iogurt de soja natural, 3 cdas de llevat nutricional, 25 gms de pebrot de l’piquillo, 1 cda d’ametlla en pols, 200 ml de llet de soja, 1 cda d’oli, 2 cdas de suc de llimona, 1/2 cta d’all en pols, 1/2 cta de sal marina, 2 ctas d’agar agar en pols.

Elaboració:  Posar tots els ingredients al got de la batedora excepte la llet i l’agar i triturar. En un pot posem la llet i l’agar i el portem a foc mig sense deixar de remenar fins que bulli. Afegir a la barreja anterior i tornar a triturar tot perquè es barregi bé. Bolcar  en un motlle untat amb oli, tapar i deixar refredar. Un cop fred el guardarem a la nevera.
*Aguanta bé una setmana. Com no sé si aguantaria més temps en bones condicions, jo no m’arrisco i faig peces petites.


Este queso me recuerda al cheddar por su color. En mis recetas lo que intento es lograr que aparte del aspecto y el sabor, tengan alimento y sean sanas, es por ello que no utilizo conservantes ni colorantes ni saborizantes. Intento lograr lo que quiero de forma natural.

Ingredientes: 1 yogur de soja natural, 3 cdas de levadura nutricional, 25 gms de pimiento del piquillo, 1 cda de almendra en polvo, 200 ml de leche de soja, 1 cda de aceite, 2 cdas de zumo de limón, 1/2 cta de ajo en polvo, 1/2 cta de sal marina, 2 ctas de agar agar en polvo.

Elaboración: Poner todos los ingredientes en el vaso de la batidora excepto la leche y el agar y triturar. En un cazo ponemos la leche y el agar y lo llevamos al fuego medio sin dejar de remover hasta que hierva. Añadir a la mezcla anterior y volver a triturar todo para que se mezcle bien. Bolcar en un molde untado con aceite, tapar y dejar enfriar. Una vez frío lo guardaremos en la nevera.
*Aguanta bien una semana. Como no se si aguantaría más tiempo en buenas condiciones, yo no me arriesgo y hago piezas pequeñas. 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *