Bunyols de carabassa

Aquests són els típics bunyols de València, tal com els feien abans, son deliciosos. En algunes receptes, inclouen ous, però la recepta tradicional no porta ni ous ni llet, amb la qual cosa són ben vegans.

Ingredients: 300 gms de carbassa cuita (per obtenir 300 gms un cop cuita, en cru haurá de ser uns 500 gms mes o menys), 150 gms de farina, 75 ml d’aigua temperada de coure la carabassa , 25 gms de llevat fresc, sucre.

Elaboració: Tallar la carbassa a trossos, posar-la en una cassola, afegir una cullerada de sucre i cobrir amb aigua. Deixar a foc mitjà fins que la carbassa estigui ben cuita.
Quan la carbassa estigui cuita, escórrer i reservar l’aigua que hagi quedat a la cassola. Aixafar la carbassa amb una forquilla, afegir-hi la farina i el llevat desfet en l’aigua temperada i pastar. Tapar i deixar fermentar una hora més o menys, depennent de la temperatura ambient, ha de triplicar el seu volum, i ja tindrem la massa a punt per fer els bunyols.
Podem donar-li la típica forma que és amb un forat al mig (en aquest enllaç podeu veure un pas a pas de com donar-li la forma típica), o fer-los rodons utilitzant dos culleretes. L’important més que la forma és el sabor.
Anar agafant porcions de la massa i fregir en abundant oli de gira-sol. Posar sobre paper de cuina perquè deixi anar l’excés d’oli i passar per sucre.


Estos son los típicos buñuelos de Valencia, deliciosos, tal y como los hacian antes. En algunas recetas, incluyen huevos, pero la receta tradicional no lleva ni huevos ni leche, con lo cual son bien veganos.

Ingredientes: 300 gms de calabaza cocida (para obtener 300 gms una vez cocida, en crudo tendrá que ser unos 500 gms mas o menos), 150 gms de harina, 75 ml de agua templada de cocer la calabaza , 25 gms de levadura fresca, azúcar.

Elaboración: Cortar la calabaza a trozos, ponerla en una cazuela, añadir una cucharada de azúcar y cubrir con agua. Dejar a fuego medio hasta que la calabaza esté bien cocida.
Cuando la calabaza esté cocida, escurrir y reservar el agua que haya quedado en la cazuela. Aplastar la calabaza con un tenedor, añadir la harina y la levadura desleida en el agua templada i amasar.  Tapary dejar fermentar una hora más o menos, dependiedo de la temperatura, tiene que triplicar su volumen y ya tendremos la masa apunto para hacer los buñuelos
Podemos darle la típica forma  que es  con un agujero en medio (en este enlace podéis ver un paso a paso de como darle la forma típica), o hacerlos redondos utilizando dos cucharitas. Lo importante más que la forma es el sabor.
Ir cogiendo porciones de la masa y freir en abundante aceite de girasol. Poner sobre papel de cocina para que suelte el exceso de aceite y pasar por azúcar.

2 respuestas a «Bunyols de carabassa»

  1. M’agradat molt la teva recepta. M’agradaria saber sí després de cuinar- los. Es poden guardar 1 o 2 díes d’alguna manera. Si us plau en podríes contestar al correu electrónic.
    Gracies

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *