Botifarró (morcilla)

Aquest botifarró està molt aconseguit pel que fa a gust i textura, podem fer dues versions, una compacta utilitzant gluten i una altra més lleugera, sense gluten, que ens pot servir  per farcits, canapès etc.


Ingredients: 2 albergínies de les negres, 1 ceba gran, 50 gms d’arròs negre bullit, 1/2 tassa d’aigua de coure l’arròs, 1 cda d’arròs blanc bullit, 1 cda de pa ratllat, 15 gms de pinyons, 1/2 cda de vinagre de poma, 1/2 cte de llevat en pols, 1/2 cte de comí, 2 claus d’olor, 1 cte d’orenga, 1/2 cte d’ají mòlt, 1 tassa de gluten (per a la versió compacta) oli d’oliva, sal i pebre a gust.

Elaboració: Coure l’arròs negre i el blanc a part. Picar l’albergínia a trossos petits, jo faig servir la picadora elèctrica, afegir sal, posar-la en un colador amb un plat a sota i la deixem una mitja hora que suï perquè perdi l’amargor. Picar també la ceba.
Cobrir el fons d’una paella amb oli d’oliva, ofegar la ceba, quan comenci a agafar color, afegir l’albergínia, salpebrar i deixar que es faci remenant de tant en tant, cinc minuts abans d’apartar del foc, afegir els pinyons i les espècies. Posar la barreja en un bol i afegir, els arrossos, barrejar i ja tenim la versió lleugera.
Per a la versió compacta, esperar que es refredi la barreja i afegir el pa ratllat, el llevat en pols, el gluten, l’aigua de coure l’arròs negre, el vinagre i pastar tot el conjunt fins que s’integri.
Per donar forma a les botifarres, agafar porcions de la massa donar-li forma i embolicar en paper d’alumini prement bé en els extrems. Posar-los a la safata i introduir-los al forn pre-escalfat a 180 º uns 20/25 minuts. Deixar refredar, treure el paper d’alumini, embolicar en paper film i guardar a la nevera.
També es poden congelar.


Esta morcilla está muy lograda en cuanto a sabor y textura, podemos hacer dos versiones, una compacta utilizando gluten y otra más lígera, sin gluten, que nos puede servir para rellenos, canapés, etc.

Ingredientes: 2 berenjenas de las negras, 1 cebolla grande, 50 gms de arroz negro hervido, 1/2 taza de agua de cocer el arroz, 1 cda de arroz blanco hervido, 1 cda de pan rallado, 15 gms de piñones, 1/2 cda de vinagre de manzana, 1/2 cta de levadura en polvo, 1/2 cta de comino, 2 clavos de olor, 1 cta de orégano, 1/2 cta de ají molido, 1 taza de gluten (para la versión compacta), aceite de oliva,  sal y pimienta al gusto.

Elaboración: Cocer el arroz negro y el blanco aparte. Picar la berenjena a trozos pequeños, jo utilizo la picadora electrica, añadirle sal, ponerla en un colador con un plato debajo y la dejamos una media hora que sude para que pierda el amargor. Picar también la cebolla.
Cubrir el fondo de una sartén con aceite de oliva, rehogar la cebolla, cuando empiece a tomar color, añadir la berenjena, salpimentar y dejar que se haga removiendo de vez en cuando, cinco minutos antes de apartar del fuego, añadir los piñones y las especias. Poner la mezcla en un bol y añadir, los arroces, mezclar y ya tenemos la versión ligera.
Para la versión compacta, esperar que se enfrie la mezcla y añadir el pan rallado, la levadura en polvo, el gluten, el agua de cocer el arroz negro, el vinagre  y amasar todo el conjunto hasta que se integre.
Para formar las morcillas, coger porciones de la masa darle forma y envolver en papel de aluminio apretando bien en los extremos. Ponerlos en la bandeja y introducirlos en el horno precalentado a 180º unos 20/25 minutos. Al sacar del horno, dejar enfriar, sacar el papel de aluminio, envolver en papel film y guardar en la nevera.
También se pueden congelar.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *