Pastis Suri (sense sucre)

Aquest és un pastís deliciós, sense sucre, sense gluten i totalment vegà. És molt fàcil de fer i no es necessita forn.
*El tofu que jo utilitzo i que recomano és el de la marca Taifun, una de les marques més destecables de l’agricultura ecológica.

Ingredients: 400 g de tofu sedós, 150 g d’anacards crus, 60 g de xarop d’atzavara, 2 ctas d’agar agar en pols, 1 cta de vainilla.
*Els anacards els tindrem en remull un parell d’hores.
Per a la base: 100 g de prunes sense os, 50 g de nous.
*Podríem canviar les prunes per dàtils si ens agrada més dolç.

Elaboració: El primer que farem serà preparar la base triturant les prunes i nous fins que quedi una pasta i la distribuïm a la base d’un motlle desmotllable que haurem cobert amb paper vegetal.
Continuem posant tots els ingredients del pastís al got de la batedora i triturem fins que quedi una barreja ben fina. Posem la barreja en un cassó i ho posem a foc mig sense deixar de remenar fins que bulli, un parell de minuts serà suficient. Aboquem la mescla en el motlle que tenim preparat, allisem la superfície amb l’ajuda d’una espàtula, cobrim amb paper film i deixem refredar, un cop fred, ho posem a la nevera perquè acabi de prendre cos abans de decorar-lo. (El millor és fer-ho a la nit i decorar-lo al el dia següent).

Per a la decoració: Podem cobrir amb melmelada sense sucre del nostre gust, escampar-hi per sobre cacau en pols, canyella, decorar amb fruits vermells, amb figues, xocolata fosa, fruits secs … És un típus de pastís que accepta moltes combinacions.


Este es un pastel delicioso, sin azúcar, sin gluten y totalmente vegano. Es muy fácil de hacer y no se necesita horno.
el tofu que yo utilizo y que recomiendo es el de la marca Taifun, una de las marcas más destacables de la agricultura ecológica.

Ingredientes: 400 g de tofu sedoso, 150 g de anacardos crudos, 60 g de sirope de agave, 2 ctas de agar agar en pols, 1 cta de vainilla.
*Los anacardos los tendremos en remojo un par de horas.
Para la base: 100 g de ciruelas sin hueso, 50 g de nueces.
*Podríamos cambiar las ciruelas por dátiles si nos gusta más dulce.

Elaboración: Lo primero que haremos será preparar la base triturando las ciruelas y nueces hasta que quede una pasta i la distribuimos en la base de un molde desmoldable que habrémos cubierto con papel vegetal.
Continuamos poniendo todos los ingredientes de la tarta en el baso de la batidora y trituramos hasta que quede una mezcla bien fina.
Ponemos la mezcla en un cazo y lo ponemos al fuego medio sin dejar de remover hasta que hierva, un par de minutos será suficiente. Vertemos en el molde que tenemos preparado, alisamos la superficie con la ayuda de una espátula, cubrimos con papel film y dejámos enfríar, una vez frío, lo metémos en la nevera para que acabe de tomar cuerpo antes de decorarlo. (Lo mejor es hacerlo a la noche y decorarlo al dia siguiente).

Para la decoración: Podemos cubrir con mermelada sin azúcar, espolvorear con cacao, con canela, decorar con frutos rojos, con higos, chocolate fundido,frutos secos… Es un típo de pastel que acepta muchas combinaciones.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *