Guacamole

El guacamole requereix de molt pocs igredientes, l’alvocat, és sens dubte el protagonista i per obtenir un bon guacamole és aconsellable utilitzar-los de la millor qualitat i al punt òptim de maduració.
Com en totes les receptes, hi ha diferents versions, que si picant o no, amb coriandre o sense, que si tomàquet o no… jo aquí us explico la meva recepte que no sé si algun mexicà aprovaria o no, però és com a mi m’agrada.
Sembla que la recepta original porta coriandre fresc, a mi personalment no m’agrada el seu sabor i no l’utilitzo, però li afegeixo unes llavors de coriandre mòltes, que li dóna un toc especial, així és com m’agrada a mi, però es pot prescindir totalment d’aquest ingredient.

Igredientes: 2 alvocats al punt, suc de llimona, 1 cda d’oli d’oliva, 1/2 ceba tendra, un tros de pebrot verd, un tros de pebrot vermell, 1/2 cta de  llavors de coriandre mòlt, sal i pebre a gust.

Elaboració: Piquem la ceba en brunoise ben menuda, fem el mateix amb els pebrots, afegim les llavors de coriandre mòltes, l’oli d’oliva, sal i pebre i reservem.
Tallem els alvocats per la meitat, retirem els ossos i ruixem amb el suc de llimona, xafem amb una forquilla, afegim els ingredients preparats i barrejem.
El guacamole es serveix fresc i acabat de fer perquè s’oxida ràpidament. Podem tenir tot a punt i en l’últim moment preparar l’alvocat, barrejar i servir.


El guacamole requiere de muy pocos igredientes, el aguacate, es sin duda el protagonista y para obtener un buen guacamole es aconsejable utilizarlos de la mejor calidad y en su punto optimo de maduración.
Como en todas las recetas, hay diferentes versiones, que si picante o no, con cilantro o sin, que si tomate o no… yo aquí os explico mi receta que no se si algún mejicano aprobaría o no, pero es como a mi me gusta.
parece que la receta original lleva cilantro fresco, a mi personalmente no me gusta su sabor y no lo utilizo, sin embargo le añado unas semillas de cilantro molidas, que le da un toque especial, así es como me gusta a mi, pero se puede prescindir totalmente de este ingrediente

Igredientes: 2 aguacates en su punto, zumo de limón, 1 cda de aceite de oliva, 1/2 cebolla tierna, un trozo de pimiento verde, un trozo de pimiento rojo, 1/2 cta de semillas de cilantro molidas, sal y pimienta al gusto.

Elaboración: Picamos la cebolla en brunoise bien menudita, hacemos lo mismo con los pimientos, añadimos las semillas de cilantro molidas, el aceite de oliva, sal y pimienta y reservamos.
Cortamos los aguacates por la mitad, retiramos los huesos y rociamos con el zumo de limón, chafamos con un tenedor i agregamos  los ingredientes preparados y mezclamos.
El guacamole se sirve fresco y recién hecho porque se oxida rápidamente. Podemos tener todo apunto y en el último momento preparar el aguacate, mezclar y servir.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *