Hamburgueses de tofu

Aquesta recepta d’hamburgueses està pensada per a les persones veganes intolerants al gluten.
Amb aquestes quantitats surten mes o menys  6  hamburgueses depenent de la mida que les fem. Es poden congelar, però si volem menys quantitat, podem reduir els ingredients a la meitat.
Podem afegir mes o menys espècies o camviar-les per altres del nostre gust.

Ingredients: 300 g de tofu ferma, 150 g de cigrons cuits, 100 g de xampinyons portobello, la part blanca d’1 porro, 1 pastanaga, 1 cdas de puré de remolatxa (opcional), 2 cdas de tomàquet concentrat, 2 ctas de pebre vermell , 1 cta de comí, 1 cta de farigola, 1/2 cta de llavors de coriandre, all, julivert, 2 cdas de Maizena, ametlla en pols, sal i pebre a gust.

Elaboració: Tallar el porro, xampinyons i pastanaga a trossets ben petits i saltar amb una mica d’oli d’oliva. Reservar.
Tritureu els cigrons juntament el puré de remolatxa i el concentrat de tomàquet. Esmicolar el tofu i posar-lo en un bol, afegir el suc de llimona, les espècies, el saltat de verdures, el triturat amb els cigrons i salpebrar, barrejar tot i afegir la Maizena i all i julivert picat. Tapar la massa i deixar-la reposar a la nevera unes hores o d’un dia per l’altre abans de donar-li forma a les hamburgueses.
Si volem modificar la textura perquè estigui més compacta podem afegir una mica d’ametlla mòlta.
Un cop reposada la massa, fer boles mitjanes com si es tractessin de mandonguilles, però en lloc de deixar-les completament rodones, aixafeu-les amb cura per aconseguir la característica forma de les hamburgueses.
Passar-les per ametlla en pols i fregeix fins que es daurin.


Esta receta de hamburguesas está pensada para las personas veganas intolerantes al gluten.
Con estas cantidades salen más o menos  6  hamburguesas dependiendo del tamaño que las hagamos. Se pueden congelar, pero si queremos menos cantidad, podemos reducir los ingredientes a la mitad. Podemos añadir mas o menos especias o cambiarlas por otras de nuestro gusto.

Ingredientes: 300 g de tofu firme, 150 g de garbanzos cocidos, 100 g de champiñones portobello, la parte blanca de 1 porro, 1 zanahoria, 1 cdas de pure de remolacha (opcional), 2 cdas de tomate concentrado, 2 ctas de pimentón , 1 cta de comino, 1 cta de tomillo, 1/2 cta de semillas de cilantro, 2 cdas de Maizena, ajo, perejil, almendra en polvo, sal y pimienta al gusto.

Elaboración: Cortar el puerro, champiñones y zanahoria a trocitos bien pequeños y saltear con un poco de aceite de oliva. Reservar.
Triturar los garbanzos junto el pure de remolacha y el concentrado de tomate. Desmenuzar el tofu y ponerlo en un bol, añadir el zumo de limón, las especias, el salteado de verduras,el triturado con los garbanzos y salpimentar, mezclar todo y añadir la Maizena y ajo y perejil picado.
Tapar la masa y dejarla reposar en la nevera unas horas o de un dia para otro antes de darle forma a las hamburguesas.
Si queremos modificar la textura para que esté más compacta podemos añadirle un poco de almendra molida.
Una vez reposada la masa, hacer bolas medianas como si se tratasen de albóndigas, pero en lugar de dejarlas completamente redondas, chafarlas con cuidado para conseguir la característica forma de las hamburguesas.
Pasarlas por almendra en polvo y fríelas hasta que se doren al gusto.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *