Arancini

Els arancini són una especialitat de la cuina siciliana. Són un típus de croquetes farcides, en forma rodones o de pera, són d’arròs i tenen un color ataronjat donat que porta safrà en la seva recepta. Són molt apreciats a Itàlia encara poc coneguts fora de les seves fronteres.
En funció de la regió hi ha variacions en la forma i el farciment, un dels clàssics és omplir-lo amb salsa bolonyesa, encara que es poden omplir del que ens vingui de gust.
Alguns farcits que jo faig servir per als meus arancinis a part d’una bolonyesa vegana, són, de: samfaina, escalivada, espinacs, tempeh…
Els arancini els podràs conservar a la nevera un parell de dies després d’haver-los preparat i abans de fregir-los. També els pots congelar per utilitzar-los més endavant.

Ingredients: 1 sobre de safrà, 400 g d’arròs, 1 l  de brou vegetal o aigua, sal. Per arrebossar: Farina Yolanda, aigua i pa ratllat.
*En el cas de no tenir farina Yolanda, utilitzar la farina de blat que tinguem.

Elaboració: Coure l’arròs posant a bullir el brou en una cassola amb el safrà, afegeix l’arròs i cuina a foc mitjà fins que el brou s’hagi absorbit completament. Deixar que l’arròs es refredi i un cop fred, fem els arancinis.
Per formar els arancini, posa un parell de cullerades d’arròs al palmell de la mà, afegeix una cullerada del farciment escollit i envolta completament el farcit afegint més arròs i donant-li la forma que prefereixis, de bola o de pera.
En un bol barreja la farina Yolanda i l’aigua, passa les boles d’arròs per la barreja  i després pel pa ratllat i fregir en abundant oli fins que quedin daurats. Deixa escórrer sobre paper de cuina i servir.


Los arancini son una especialidad de la cocina siciliana. Son un típo de croquetas rellenas, en forma redonda o de pera, son de arroz y tienen un color anaranjado debido al uso de azafrán.
Son muy apreciados en Italia aunque poco conocidos fuera de sus fronteras.
En función de la región existen variaciones en la forma y el relleno, uno de los clásicos es rellenarlo con salsa boloñesa, aunque se pueden rellenar de lo que nos apetezca.
Algunos rellenos que yo utilizo para mis arancinis aparte de una boloñesa vegana, son, de: samfaina, escalibada, espinacas, tempeh…
Los arancini los podrás conservar en el frigorífico un par de días después de haberlos preparado y antes de freírlos. También los puedes congelar para utilizarlos más adelante.

Ingredientes: 1 sobre de azafrán, 400 g de arroz, 1 l de agua o caldo vegetal, sal. Para rebozar: Harina Yolanda, agua y pan rallado.
*En el caso de no tener harina Yolanda, utilizar la harina de trigo que tengamos.

Elaboración: Cuece el arroz poniendo a hervir el caldo en una cacerola con el azafrán, agrega el arroz y cocina a fuego medio hasta que el caldo se haya absorbido completamente. Dejar que el arroz se enfríe y una vez frío, hacemos los arancinis.
Para formar los arancini, pon un par de cucharadas de arroz en la palma de la mano, añade una cucharada de relleno, y envuelve completamente el relleno añadiendo más arroz y dándole la forma que prefieras, de bola o de pera.
En un bol mezcla la harina Yolanda y el agua, pasa las bolas de arroz por la mezcla  y luego por el pan rallado y freir en abundante aceite hasta que queden dorados. Deja escurrir los arancini sobre papel de cocina y servir.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *