Fish and chips vegà

Vaig prometre posar la recepta si em sortia bé i aquí està. He fet una adaptació vegana de la típica recepta britànica fish and chips prenent com a base la recepta de el xef Jamie Oliver.

Ingredients per al fish: 275 g de tofu dur, làmines d’alga nori, 2 cdas. de Maizena, 1 cta salsa de soja, 1 cta de suc de llimona, 1/2 cta sucre integral, 1 cda d’oli de lli, 1/2 cda de  pols d’algues, sal i pebre.
Ingredients per l’arrebossat: 185 ml de cervesa ben freda, 125 g de farina de blat, 1 cta de llevat en pols i 50 g de farina de cigró.

Elaboració: El primer que farem serà posar a bullir el tofu, afegint a l’aigua de cocció algues de la nostra elecció (espagueti de mar, dulze o les que tinguem a mà) bullirem el tofu uns 15 minuts i deixarem refredar a la mateixa aigua de cocció amb les algues, un cop fred el tofu, el posarem a escórrer bé, posant algun pes a sobre perquè deixi anar el màxim d’aigua que pugui tenir.
El següent pas serà posar el tofu esmicolat al got de la batedora, afegir la resta dels ingredients, menys l’alga nori i triturar. Deixarem reposar la barreja a la nevera mínim 12 h. perquè el tofu absorveixi els sabors.
Es pot preparart a la nit per  acabar amb la recepta a l’endemà.
Un cop passat el temps de repòs, procedim a elaborar el nostre fish vegà agafant porcions de la massa i donant-li la forma i mida que vulguem, tallarem un tros d’alga nori de la mesura que hàgim fet el nostre fish i l’enganxarem per la part rugosa  mullant una mica amb una barreja d’aigua i Maizena (1 cte. de Maizena diluïda en un gotet d’aigua) perquè s’enganxi.
Quan tinguem el nostres fish fets, prepararem l’arrebossat, barrejant la farina i el llevat i afegint la cervesa ben freda i barrejant amb les barilles fins aconseguir la textura d’una papilla. Ara només falta passar les peces per una mica de farina de cigró, després per la barreja i fregir en oli d’oliva fins que estiguin ben daurats. Segons estiguin, els deixem escórrer sobre una reixeta, perque si els posem sobre paper de cuina, quedaran menys cruixents.
La recepta original es serveix acompanyat amb patates fregides, una crema de pèsols amb menta o  pèsols cuits i salsa holandesa. Jo ho he acompanyat igual però per a la salsa he fet una veganesa.


Prometí poner la receta si me salía bien y aquí está. He hecho una adaptación vegana de la típica receta británica fish and chips tomando como base la receta del chef Jamie Oliver.

Ingredientes para el fish: 275 gms. de tofu duro, láminas de alga nori, 2 cdas. de Maizena, 1 cta salsa de soja, 1 cta de zumo de limón, 1/2 cta. azúcar integra., 1 cda. de aceite de lino, 1/2 cda. de  polvo de algas, sal y pimienta.
Ingredientes para el rebozado:  185 ml. de cerveza bien fría, 125 gms. de harina de trigo, una cta. de levadura en polvo y 50 gms. harina de garbanzo.

Elaboración: Lo primero que haremos será poner a hervir el tofu, añadiendo al agua de coccion algas de nuestra elección (espagueti de mar, dulze o las que tengamos a mano) herviremos el tofu unos 15 minutos y dejaremos enfriar en la misma agua de cocción con las algas, una vez frío el tofu, lo pondremos a escurrir bien, poniendo algún peso encima para que suelte el máximo de agua que pueda tener.
El siguiente paso sera poner el tofu desmenuzado en el vaso de la batidora, añadir el resto de los ingredientes, menos el alga nori y triturar. Dejaremos reposar la mezcla en la nevera mínimo 12 h. para que el tofu absorva los sabores.
Se puede preparar por la noche para terminar con la receta al dia siguiente.
Una vez pasado el tiempo de reposo, procedemos a elaborar nuestro fish vegano cogiendo porciones de la masa i dándole la forma que queramos, cortaremos un trozo de alga nori de la medida que hayamos hecho nuesro fish y lo pegaremos por la parte rugosa mojandolo un poco con una mezcla de agua y Maizena (1 cta. de Maizena diluida en un vasito de agua) para que se pegue.
Cuando tengamos nuestros fish hechos, prepararemos el rebozado, mezclando la harina y la levadura y añadiendo la cerveza bien fría. Ahora solo falta pasar las piezas por un poco de harina de garbanzo, después por la mezcla y freír en aceite de oliva. Según estén, los vamos sacando  y los dejamos escurrir sobre una rejilla, ya que si los ponemos sobre papel de cocina quedarán menos crujientes.
La receta original se sirve acompañado con patatas fritas, una crema de guisantes con menta o guisantes cocidos y salsa holandesa. Yo lo he acompañado igual pero para la salsa he hecho una veganesa.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *