Soia tipus tonyina en escabetx

soja en escabechePer substituir la tonyina en les teves receptes, entrepans, farcits, pizzes etc.

Ingredients: 1 tassa de soja texturitzada fina, 2 tasses de brou d’algues, 125 ml d’oli d’oliva, 75 ml de vinagre de poma, 50 ml de vi blanc, 2 fulles de llorer, unes tires d’algues espagueti de mar o algues de la vostra elecció, 1 cta de pebre negre en gra, 2 grans d’all, 2 cta de pebre vermell, 1/2 cda de pols d’algues, 1/4 cta de sal marina.

Elaboració: Posar a hidratar la soja amb el brou d’algues, escórrer, posar-la en un bol, afegir la pols d’algues i preparar l’escabetx.

Posar l’oli en una paella i afegir els alls tallats a làmines, el llorer, els grans de pebre i les algues escollides. Ofegar vigilant que no es cremin els alls, quan comencin a agafar color, apartar la paella de foc i afegir el pebre vermell, tornar a posar al foc i afegir el vinagre i el vi, deixar evaporar una mica, retirar els alls i afegir la soia, deixem uns minuts al foc perquè la soia s’impregni de l’escabetx.

Posar en un taper i deixar reposar almenys 24 h. abans d’utilitzar-lo perquè agafi bé el gust de l’escabetx.


Para sustituir en tus recetas de atún,  bocadillos, rellenos, pizzas etc.

Ingredientes: 1 taza de soja texturizada fina, 2 tazas de caldo de algas, 125 ml. de aceite de oliva, 75 ml. de vinagre de manzana, 50 ml. de vino blanco, 2 hojas de laurel, unas tiras de algas espagueti de mar o algas de vuestra elección, 1 cta. de pimienta negra en grano, 2 dientes de ajo, 2 cta. de pimentón, 1/2 cda. de polvo de algas, 1/4 cta. de sal marina.

Elaboración: Poner a hidratar la soja con el caldo de algas, escurrir, ponerla en un bol, añadir el polvo de algas y preparar el escabeche.

Poner el aceite en una sartén y añadir los ajos cortados a láminas, el laurel, los granos de pimienta y las algas elegidas. Rehogar vigilando de que no se quemen los ajos, cuando empiezen a tomar color, apartar la sartén de fuego y añadir el pimentón, volver a poner en el fuego y añadir el vinagre y el vino, dejar evaporar un poco y añadir la soja, dejamos unos minutos en el fuego para que la soja tome sabor y absorba el escabeche.

Poner en un taper y dejar reposar almenos 24 h. antes de utilizarlo para que coja bien el sabor del escabeche.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *