Pastís de nata i xocolata (sense forn)

Aquest és un pastís per als amants de la xocolata, molt fàcil de fer i no ens cal el forn, de manera que és ideal per a alguna celebració d’estiu i es fa en un tres i no res.
Les quantitats són per a un pastís petit 4/5 racions, si ho volem més gran, augmentar les quantitats. L’ideal és fer-ho el dia anterior o 5 o 6 hores abans de servir.

Ingredients: 2 magdalenes i un grapat de nous per a la base, també es pot fer la típica base de galetes María i margarina.
175 gms de xocolata fondant, 250 gms de nata, 40 gms de sucre, més nata muntada per decorar, ametlla crocant per als laterals.

*Es necessita un motlle desmotllable que posarem a la safata que servirem el pastís per anar-lo muntant.
*Jo faig servir la nata vegetal Ambiante.

Elaboració: Esmollar les magdalenes i afegir les nous triturades, pastar una mica fins aconseguir una pasta, si queda molt sec afegir una mica de llet, però si les magdalenes són tendres, no farà falta. Posar aquesta massa obtinguda a la base de l’motlle, apretant fins que es formi una capa compacta, cobrint tot el fons.
El següent pas serà escalfar la nata en un cassó, quan estigui ben calenta, afegir el sucre, apartar del foc i abocar sobre la xocolata trossejada, deixar reposar un minut i remoure bé fins que es fongui la xocolata. Abocar la xocolata en el motlle. Deixar refredar una mica i ficar a la nevera unes hores fins que la xocolata agafi cos.
Treure el motlle, cobrir el pastís amb ajuda d’una màniga pastissera, de nata muntada, untar una mica els laterals també perquè s’enganxi bé el crocant d’ametlles. Empolvorem una mica de cacau en pols per sobre, adornem amb alguna fruita del nostre gust i ja està a punt per servir.
Es pot reservar una mica de la barreja de xocolata per fer una capa de trufa. Si volem fer-ho així, guardarem a part a la nevera un parell de cullerades de la xocolata fosa i quan hagi pres cos la muntarem amb una mica de nata i farem una altra capa amb la trufa abans de posar la nata al final. Així és com ho faig jo.


Este es un pastel para los amantes del chcolate, muy fácil de hacer i no necesitamos el horno, con lo que es ideal para alguna celebración de verano y se hace en un santiamén.
las cantidades son para un pastel pequeño 4/5 raciones, si lo queremos mas grande, doblar las cantidades. Lo ideal es hacerlo el día anterior o almenos 5 o 6 horas antes de servir.

Ingredientes: 2 madalenas y un puñado de nueces para la base, también se puede hacer la típica base  de galletas Maria y margarina

175 gms de chocolate fondant, 250 gms de nata, 40 gms de azúcar, más nata montada para decorar, almendra crocanti para los laterales.

*Se necesita un molde desmoldable que pondremos en la bandeja que serviremos el pastel para irlo montando.
+Yo utiliza la nata vegetal Ambiante.

Elaboración: Desmigar las madalenas y añadir las nueces trituradas, amasar un poco hasta conseguir una pasta, si queda muy seco añadir un poco de leche, pero si las madalenas son tiernas, no hara falta. Poner esta masa obtenida en la base del molde, apretando hasta que se forme una capa compacta, cubriendo todo el fondo.
El siguiente paso será calentar la nata en un cazo cuando esté bien caliente, añadir el azúcar, apartar del fuego y verter sobre el chocolate troceado, dejar reposar un minuto y remover bien hasta que funda el chocolate. Verter el chocolate en el molde.  Dejar enfriar un poco y meter en la nevera unas horas hasta que el chocolate coja cuerpo.
Sacar el molde, cubrir el pastel con ayuda de una manga pastelera, de nata montada, untar un poco los laterales también para que se pegue bien el crocanti de almendras. Espolvoreamos un poco de cacao en polvo por encima, adornamos con alguna fruta de nuestro gusto y ya está a punto para servir.
Se puede reservar un poco de la mezcla de chocolate para hacer una capa de trufa. Si queremos hacerlo así, guardaremos aparte en la nevera un par de cucharadas del chocolate derretido y cuando haya tomado cuerpo lo montaremos con un poco de nata y haremos otra capa con la trufa antes de poner la nata. Así es como lo hago yo.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *