Puré de moniato

El puré de moniato és una recepta bàsica i senzilla que et servirà per prendre-ho sol o com a acompanyament de qualsevol plat. Aprofitant la seva temporada el podem preparar en lloc del típic puré de patates.

Ingredients: 2 moniatos mitjans, 1 cda de margarina, 1/2 cta de canyella, ratlladura de nou moscada, sal i pebre a gust.

Elaboració: El primer pas és cuinar els moniatos. Tenim tres opcions, cuinar-los al forn, al microones o bullits, podem fer-ho de la manera que ens resulti més còmoda. A mi personalment m’agrada més al forn.
Un cop cuit el moniato passarem a fer el puré. Pelem bé el moniato mirant que no quedin impureses, el trossegem i el posem en un bol, hi afegim la margarina, la canyella, una mica de nou moscada, sal i pebre al gust i xafem amb una forquilla.
Podem donar-li una textura més o menys suau segons el nostre gust, si la vols més melosa, afegeix una mica de llet quan l’estiguis xafant fins aconseguir la textura desitjada.
*A l’hora de servir-lo, podem afegir-li unes gotetes d’oli de tòfona per sobre.
*Si volem una textura més suau el podem triturar amb el túrmix.


El puré de boniato es una receta básica y sencilla que te servirá para tomarlo sólo o como acompañamiento de cualquier plato. Aprovechando su temporada podemos consumirlo en lugar del típico puré de patatas.

Ingredientes: 2 boniatos medianos, 1 cda de margarina, 1/2 cta de canela, ralladura de nuez moscada, sal y pimienta al gusto.

Elaboración: El primer paso es cocinar los boniatos. Tenemos tres opciones, cocinarlos al horno, al microondas o hervidos, podemos hacerlo de la manera que nos resulte más comoda. A mi personalmente me gusta más al horno.
Una vez cocido el boniato pasaremos a hacer el puré. Pelamos bien el moniato mirando de que no queden impurezas, lo troceamos y lo ponemos en un bol, le añadimos la margarina, la canela, un poco de nuez moscada, sal y pimienta al gusto y chafamos con un tenedor.
Podemos darle una textura mas o menos suave según nuestro gusto, si la quieres mas melosa, añade un poco de leche cuando lo estés chafando hasta conseguir la textura deseada.
*A la hora de servirlo, podemos añadirle unas gotitas de aceite de trufa por encima.
*Si queremos una textura mas suave podemos triturarlo con el turmix.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *