Melmelada de préssec (sense sucre)

A mi les melmelades m’agraden però em sobra tanta dolçor, així que aquí us deixo una melmelada sense sucre que està molt bona també i no embafa tant.

Ingredients: 750 gms de préssecs pelats i desossats, 2 cdas de xarop d’atzavara, 1/2 poma amb pell (jo utilitzo la golden, però podeu fer servir la que vulgueu), 1 cda de suc de llimona, 1 branca de canyella (opcional).

Elaboració: Rentar, pelar, desossar i trossejar els préssecs. Col · locar en una cassola juntament amb el xarop d’atzavara i deixar reposar una hora. Passat aquest temps, afegir el suc de llimona i la mitja poma tallada en tres trossos amb pell i tot. Coure a foc mitjà fins que el préssec i la poma estiguin ben cuits, remenant de tant en tant per evitar que s’enganxi la preparació. Un cop estigui cuita al nostre gust, (pot trigar 45 minuts a 1 hora) apartar la cassola del foc, retirar la pell de la poma i la branca de canyella. Amb la batedora triturar una mica la barreja, sempre a poc a poc i a cops secs perquè no se’ns quedi com unes farinetes.
Guardar en un pot de vidre i quan refredi la posem a la nevera.

*La poma la posem per obtenir pectina que és el que s’utilitza per espessir melmelades, d’aquesta manera la obtenim d’una forma natural.


A mi las mermeladas me gustan pero me sobra tanta dulzor, así que aquí os dejo una mermelada sin azúcar que está muy buena también y no empalaga tanto.

Ingredientes: 750 gms de melocotones pelados y deshuesados, 2 cdas de sirope de agave, 1/2 manzana con piel (yo utilizo la golden, pero podéis usar la que queráis), 1 cda de zumo de limón, 1 branca de canela (opcional).

Elaboración: lavar, pelar, deshuesar y trocear los melocotones. Colocar en una cazuela junto con el sirope de agave y dejar reposar una hora. Pasado este tiempo, añadir el zumo de limón y la media manzana cortada en tres trozos con piel y todo. Cocer a fuego medio hasta que el melocotón y la manzana estén bien cocidos, removiendo de vez en cuando para evitar que se peque la preparación. Una vez esté cocida a nuestro gusto, (puede tardar 45 minutos a 1 hora) apartar la cazuela del fuego, retirar la piel de la manzana y la branca de canela. Con la batidora triturar un poco la mezcla, siempre despacio y a golpes secos para que no se nos quede como una papilla.
Guardar en un tarro de cristal y cuando enfrie la metemos en la nevera.

*La manzana la ponemos para obtener pectina que es lo que se utiliza para espesar mermeladas, de esta manera la obtenemos de una forma natural.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *