Veganesa

La veganesa és una bona alternativa a la maionesa i al no portar ou es conserva molt millor i sense perill de salmonel·la.  Es prepara en un tres i no res.

El meu consell per fer una bona veganesa, és utilitzar la llet de soja que és la que munta millor i sobretot és molt important que sigui natural, sense sucres afegits perquè si utilitzes alguna llet endolcida, no et sortirà una bona veganesa. També és important encara que et sembli una tonteria, que posis els ingredients al got de la batedora en l’ordre indicat i que aquests estiguin a temperatura ambient.
Podem fer-la amb all o sense i si volem donar-li una mica de color, podem afegir una cullaradeta de cúrcuma.
Per que fa a l’oli, utilitzem el de gira-sol pel seu sabor neutre, peró si us agrada mes fort de gust, podeu utilitzar l’oli d’oliva o bé, meitat i meitat.

Ingredients: 1 o 2 grans d’all (opcional), suc de 1/2 llimona i sal negra de l’Himàlaia, 1/2 tassa de llet de soja natural sense sucres i 1 tassa d’oli de gira-sol.

Elaboració: Posar en el got de la batedora i per l’ordre indicat, els alls si en posem, la sal, unes gotes de llimona, la llet i l’oli,  batre a potència baixa. No moure la batedora fins que la barreja estigui emulsionada, llavors podem afegir una mica més de suc de llimona i anar aixecant el braç de la batedora  poc a poc fins a obtenir la consistència desitjada.


La veganesa es una buena alternativa a la mayonesa y al no llevar huevo se conserva mucho mejor y sin peligro de salmonela.

Mi consejo para hacer una buena veganesa, es utilizar la leche de soja que es la que monta mejor y sobretodo es muy importante que sea natural, sin azucares añadidos porque si utilizas alguna leche endulzada, no te va a salir una buena veganesa . También es importante aunque parezca una tontería, que pongáis los ingredientes en el vaso de la batidora en el orden indicado y que estos estén a temperatura ambiente.
Podemos hacerla con o sin ajo y si queremos darle un poco de color, podemos añadir una cucharadita de cúrcuma.
En cuanto al aceite, utilizamos el de girasol por su sabor neutro, pero si os gusta másfuerte de sabor, podéisutilizar el aceite de oliva o bien, mitad y mitad.

Ingredientes: 1/2 taza de leche de soja natural sin azucares, 1 taza de aceite de girasol, 1 o 2 dientes de ajo (opcional), zumo de 1/2 limón i sal negra del Himalaya.

Elaboración: Poner en el vaso de la batidora y por el orden indicado, los ajos, la sal unas gotas de limón, la leche y el aceite. batimos a potencia baja. No movemos la batidora hasta que la mezcla esté emulsionada, entonces podemos añadir un poco más de zumo de limon y ir levantando el brazo de la batidora poco a poco hasta obtener la consistencia deseada.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *