Tofu fumat al pebre vermell

Diuen que el tofu és insípid, però si es prepara bé pot resultar tot el contrari ja que fa d’esponja i absorbeix tots els sabors dels condiments que li posem, com en aquest cas que amb els mínims ingredients aconseguim un tofu espectacular i ben saborós.

Ingredients: 1 bloc de tofu ferm natural, 2 o 3 cebes, 1 cda de fum líquid, 1 cda de vinagre de Mòdena, 1 cta de pebre vermell dolç, 1/2 cta de pebre vermell picant, 1 tassa de brou vegetal, 150 ml de vi blanc, farina de blat, una fulla de llorer, oli d’oliva i sal.

Elaboració: Trossejar el tofu, per aquesta recepta ho farem amb les mans, sense utilitzar el ganivet, d’aquesta manera l’adob que hi posarem penetrarà millor. Un cop trossejat, el posem en un bol i afegim el vinagre, el fum líquid i sal, barregem perquè s’impregni tot bé i guardem a la nevera unes hores o d’un dia per l’altre.
A l’hora de cuinar el plat, cobrim el fons d’una paella amb oli d’oliva, enfarinem el tofu i el fregim, apartem i reservem. Tallem les cebas a  tires ben fines i l’afegim a la paella perquè es vagi fent lentament. Quan la ceba estigui ben rostida retirarem la meitat més o menys, la posarem a escórrer perquè deixi anar l’excés d’oli i reservarem per adornar el plat, amb  la paella fora del foc i afegim el pebre vermell i el llorer,  tornem a posar la paella al foc i afegim el vi blanc i remenem tot una mica, quan s’hagi evaporat l’alcohol, apartem, afegim el brou  i triturem, posem la salsa a la paella, afegim el tofu i deixem uns cinc minuts més al foc que faci xup xup i s’integrin els sabors.
A l’hora de servir, posem la ceba que havíem reservat per sobre i ja ho tenim.


Ingredientes: 1 bloque de tofu firme natural, 2 o 3 cebollas, 1 cda. de humo líquido, 1 cda. de vinagre de Módena, 1 cta. de pimentón dulce, 1/2 cta. de pimentón picante, una taza de caldo vegetal, 150 ml. de vino blanco, harina de trigo, una hoja de laurel, aceite de oliva y sal.

Elaboración: Trocear el tofu, para esta receta lo haremos con las manos, sin usar el cuchillo, de esta forma el adobo que pondremos, penetrará mejor. Una vez troceado, lo ponemos en un bol y añadimos el vinagre, el humo líquido y sal, mezclamos para que se impregne todo bien y guardamos en la nevera unas horas o de un dia para otro.
A la hora de cocinar el plato, enharinamos ell tofu y lo freimos,  apartamos y reservamos. Cortamos las cebollas  a tiras bien finas, cubrimos el fondo de una sarten con aceite de oliva y la añadimos  para que se vaya haciendo lentamente. Cuando la cebolla esté bien guisada retiraremos la mitad más o menos y pondremos a escurrir para que suelte el exceso de aceite y reservaremos para adornar el plato. Apartamos la sartén del fuego y añadimos el pimentóny el laurel, volvemos a poner la sartén al fuego y añadimos el vino blanco y removemos todo un poco, cuando se haya evaporado el alcohol, apartamos y trituramos, añadimos el tofu y el caldo, dejamos unos cinco minutos más al fuego que haga chup chup y se integren los sabores.
A la hora de servir, ponemos la cebolla que habiamos reservado por encima y listo.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *