Milaneses d’azuki

milanesas de azukiAquestes milaneses, les podem fer també amb soia, llenties o qualsevol llegum, però a mi personalment com més m’agraden és amb azuki.

Ingredients: 100 gms d’azuki en remull, 1 ceba, la part blanca d’un porro, 1 pastanaga, 125 gms de farina de blat, 125 gms de maizana, 300 ml de brou vegetal o aigua, oli, farigola, llorer, pebre i sal.

Elaboració: posar en remull les azuki durant 12 h. Trossejar les verdures, salpebrar i ofegar amb una mica d’oli d’oliva, afegir la farigola, llorer i cobrir amb el brou vegetal o aigua. Coure fins que les azuki estiguin tendres i hagi consumit el brou. Deixar refredar una mica, triturar i posar en un bol, afegir les farines i amasar. Si veieu que fa falta més farina, afegir-la, la quantitat pot variar una mica depenent de la classe de farina o del espès que hagi quedat el guisat.

Un cop feta la massa, agafar porcions d’uns 75 gms aproximadament, posar entre dos trossos de paper film i estirar amb el corró donant-li la forma de milanesa. Posar una cassola a foc amb aigua, i una bandej a  banda amb aigua freda i gel,  coure uns minuts cada peça, fins que suri a la superficia, treure-la amb l’escumadora amb compte que no es trenqui i passar-la a la safata de l’aigua freda per tallar la cocció, seguidament la passem pel pa ratllat i ja tenim la milanesa preparada per fregir.
Barreja per el arrebosat.

milanesa con patatas


Ingredientes: 100 gms de azuki en remojo, 1 cebolla, la parte blanca de un puerro, 1 zanahoria, 125 gms. de harina de trigo, 125 gms de maizana, 300 ml. de caldo vegetal o agua, tomillo, laurel, pimienta y sal. Elaboración: poner en remojo las azuki durante 12 h. Trocear las verduras, salpimentar y rehogarlas con un poco de aceite de oliva, añadir el tomillo, laurel y cubrir con el caldo vegetal o agua. Cocer hasta que las azuki esten tiernas y haya consumido el caldo. Dejar enfriar un poco, triturar y poner en un bol, añadir las harinas y amasar. Si veis que hace falta más harina, añadirla, la cantidad puede variar un poco dependiendo de la clase de harina o de lo espeso que haya quedado el guiso.

Una vez hecha la masa, coger porciones de unos 75 gs. aproximadamente, poner entre dos trozos de papel film y estirar con el rodillo dándole la forma de milanesa. Poner una cazuela al fuego con agua y una bandeja al lado con agua fría y hielo, cocer unos minutos cada pieza, hasta que flote a la superficie, sacarla con la espumadera con cuidado de que no se rompa y ponerla en el agua fria para cortar la cocción, seguidamente la pasamos por pan rallado y ya la tenemos lista para freir.
Mezcla para el rebozado.



	

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *