Seitan tipo llom

Aquí tenim un seitan diferent en quant a gust i textura. Ideal per fer amb salsa estil fricandó o arrebossat. Amb aquestes quantitats surt una peça de més o menys 500 g.
Si ho voleu mes petit, reduir les quantitats a la meitat.

Ingredients: 200 g de mongetes blanques cuites, 1 tassa de gluten, 7 cdas de pa ratllat, 2 cdas d’oli d’oliva, suc de 1/2 llimona, 1/2 tassa de brou vegetal, 1/2 cta de sal marina, 1/2 cta de pebre negre en gra, 1/2 cta de llavors de coriandre, 1/2 cta d’alfàbrega seca, 1/2 cta de julivert sec, 1/2 cta de nou moscada, 1/2 cta de pols de ceps (opcional).
Farigola per arrebossar la peça al final.

Elaboració: Posar en el got de la batedora tots els ingredients menys el gluten i el pa ratllat i triturar. Bolcar el preparat en un bol, afegir el pa ratllat i barrejar, incorporar el gluten i pastar fins que s’integri bé, si fes falta afegir una mica més de brou.
Formar una peça rodona i allargada i embolicar en paper d’alumini prement bé a les puntes, embolicant com si fos un caramel i ficar la peça al forn preescalfat a 180 º amb el foc de dalt i baix. El tindrem uns 45/50 minuts, a meitat del temps li donarem la volta perquè es faci uniformement.
En treure’l del forn deixarem reposar uns 15 minuts, passat aquest temps li traurem el paper d’alumini, pintem amb oli d’oliva i arrebossem amb farigola. Quan s’hagi refredat del tot l’emboliquem en paper film i ho guardem a la nevera fins al dia següent i ja ho tenim llest per fer qualsevol recepte que ens vingui de gust.

Aguanta bé una setmana. Si volem, ho podem tallar a rodanxes i congelar.


Ingredientes: 200 gms. de judias blancas cocidas, 1 taza de gluten, 7 cdas. de pan rallado, 2 cdas. de aceite de oliva, zumo de 1/2 limón, 2 cdas. de aceite, 1/2 taza de caldo vegetal, 1/2 cta. de sal marina, 1/2 cta. de pimienta negra en grano, 1/2 cta. de semillas de cilantro, 1/2 cta. de albahaca seca, 1/2 cta. de perejil seco, 1/2 cta. de nuez moscada, 1/2 cta. de polvo de ceps (opcional).
Tomillo para rebozar la pieza al final.

Elaboración: Colocar en el baso de la batidora todos los ingredientes menos el gluten y el pan rallado y triturar. Poner el preparado en un bol, añadir el pan rallado y mezclar, incorporar el gluten y amasar hasta quese integre bien, si hiciera falta añadir un poco más de caldo.
Formar una pieza redonda y alargada y envolver en papel de aluminio apretando bien en las puntas (como si envolviesemos un caramelo) y meter la pieza en el horno precalentado a 180º fuego arriba y abajo. Lo tendremos unos 45/50 minutos, a mitad del tiempo le daremos la vuelta para que se hornee uniformemente.
Al sacarlo del horno dejaremos reposar unos 15 minutos, pasado este tiempo le quitaremos el papel de aluminio, pintamos con aceite de oliva y espolvoreamos con tomillo. Cuando haya enfriado del todo lo envolvemos en papel film y lo guardamos en la nevera hasta el dia siguiente y ya lo tenemos listo para utilizar en cualquier receta.
Aguanta bien una semana. También podemos cortarlo en rodajas y congelar.

3 respuestas a «Seitan tipo llom»

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *