Arròs melós de cigrons i siitake

Ingredients: 200 g cigrons cuits, 200 g d’arròs, 150 g de siitake, 1 l. l’aigua de coure els cigrons o si no, brou vegetal, 1 copeta de brandi, 1 ceba, 2 grans d’all, 1 manat de julivert, 1 nyora, 1 fulla de llorer, uns brins de safrà, oli d’oliva i sal.

Elaboració: Cobrir el fons d’una cassola amb oli d’oliva, fregir una mica la nyora i apartar, afegir la ceba tallada menuda i ofegar. Quan la ceba comenci a agafar color posem els bolets, donem un parell de voltes, afegim el brandi i deixem reduir. Mentrestant fem una picada en el morter amb els alls, el julivert i la nyora amb una mica de sal. Quan s’hagi evaporat l’alcohol afegim la picada a la paella, ofeguem una mica tot el conjunt vigilant que no es cremi. Tirem els cigrons escorreguts, barregem i afegim l’aigua de la cocció dels cigrons o el brou vegetal. Quan comenci a bullir aboquem l’arròs, els brins de safrà i el llorer. Provar de sal i rectificar.
Deixar coure els primers deu minuts a foc fort i deu minuts més a foc suau. Perquè l’arròs quedi melós cal anar remenant sovint. Si veiem que queda molt sec es pot anar afegint més brou però que estigui calent.

Mentre es va coent l’arròs, podem preparar unes carxofes per decorar el plat.
Netejar les carxofes, tallar-les a làmines fines al llarg i ruixar-les amb llimona. Fregir en oli calent fins que estiguin daurades.


Ingredientes: 200 gms. garbanzos cocidos, 200 gms. de arroz, 150 gms. de siitake, 1 l. del agua de cocer los garbanzos o en su defecto caldo vegetal, 1 copita de brandy, 1 cebolla, 2 dientes de ajo, 1 ramillete de perejil, 1 ñora, 1 hoja de laurel, unas hebras de azafrán, aceite de oliva y sal.

Elaboración: Cubrir el fondo de una cazuela con aceite de oliva, freír un poco la ñora y apartar, añadir la cebolla cortada menudita y rehogar. Cuando empiece a tomar color echamos las setas, damos un par de vueltas, añadimos el brandy y dejamos reducir. Mientras tanto machacamos en el mortero los ajos, el perejil y la ñora con un poco de sal. Cuando haya evaporado el alcohol añadimos el majado a la paella, rehogamos un poco todo el conjunto vigilando de que no se queme. Echamos los garbanzos escurridos, mezclamos y añadimos el agua de la cocción de los garbanzos o en su defecto el caldo vegetal. Cuando empiece a hervir vertemos el arroz, las hebras de azafrán y el laurel. Probar de sal y rectificar. Dejar cocer los primeros diez minutos a fuego fuerte y diez minutos más a fuego suave. Para que el arroz quede meloso hay que ir removiéndolo a menudo. Si vemos que queda muy seco se puede ir añadiendo más caldo pero que esté caliente.

Mientras se va cociendo el arroz, podemos preparar unas alcachofas para decorar el plato.
Limpiar las alcachofas, cortarlas en láminas finas a lo largo y rociarlas con limón. Freír en aceite caliente hasta que estén doradas.

Una respuesta a «Arròs melós de cigrons i siitake»

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *