Limoncello

Així és com faig jo el limoncello, és una recepta italiana que com qualsevol altra recepta, té diferents maneres d’elaborar-la. Aquesta que comparteixo aquí, és una que em van passar d’un italià. No se com seran altres combinacions, aquesta queda espectacular, o almenys a mi m’agrada.

Ingredients: 150 gms de pell de llimona, 750 ml de Vodka, 725 ml d’aigua mineral, 500 gms de sucre (pot ser més o menys quantitat, depenent del grau de dolçor que vulguem donar-li).

Elaboració: Tallarem amb un pelador la pell de les llimones amb cura que no se’ns coli part blanca. Posar les pells en un recipient de vidre i cobrir amb el Vodka, tapem i ho guardem en un lloc fosc i fresc durant 7 dies i cada dia remenem una mica el recipient.

Passats els 7 dies, escalfem l’aigua i el sucre fins que el aquest es desfaci, ho deixem refredar i un cop fred ho incorporem a l’recipient que tenim les pells de llimona i el Vodka i el deixem en el mateix lloc fosc reposant 5 dies més .
Passat el temps de l’segon repòs, colem la barreja, rebutgem les pells i filtrem el líquid (jo faig servir un filtre de cafè) un cop filtrar guardar el licor en ampolles de vidre i deixar reposar 10 dies més com a mínim. Guardar a la nevera o congelador  per servir ben fred.

*Utilitzar llimones ecològiques per a aquesta recepta.
*Amb les llimones fem suc i podem fer glaçons o una llimonada.
*La recepta original s’elabora amb alcohol del que s’utilitza per fer begudes, mai del de farmàcia, però amb el vodka queda be tambè i és més fàcil de trobar.


Así es como hago yo el limoncello, es una receta italiana que como cualquier otra receta, tiene diferentes maneras de elaborarla. Esta que comparto aquí, es una que me pasaron de un italiano. No se como serán otras combinaciones, esta queda espectacular, o almenos a mi me gusta.

Ingredientes: 150 gms de piel de limón, 750 ml de Vodka, 725 ml de agua mineral, 500 gms de azúcar (puede ser más o menos cantidad, dependiendo del grado de dulzor que queramos obtener).

Elaboración: Cortaremos con un pelador la piel de los limones con cuidado de que no se nos cuele parte blanca. Poner las pieles en un recipiente de vidrio y cubriremos con el Vodka, tapamos y lo guardamos en un lugar oscuro y fresco durante 7 dias y cada dia removemos un poco el recipiente.
Pasados los 7 dias, calentamos el agua y el azúcar hasta que el éste se deshaga, lo dejamos enfriar y una vez frio lo incorporamos al recipiente que tenemos las pieles de limón y el Vodka y lo dejamos en el mismo lugar oscuro reposando 5 dias más.  Pasado el tiempo del segundo reposo, colamos la mezcla, desechamos las pieles y filtramos el líquido (yo utilizo un filtro de café) una vez filtrado guardar el licor en botellas de vidrio y dejar reposar 10 diaz más como mínimo.
Guardar en la nevera o congelador para  servir bien frio.

*Utilizar limones ecológicos para esta receta.
*Con los limones hacemos zumo y podemos hacer cubitos o una limonada.
*La receta original se elabora con alcohol del que se utiliza para hacer bebidas, nunca del de farmacia, pero con el vodka queda bien y es más fácil de encontrar.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *