Cremat

Feia temps que volia compartir aquesta recepta. Amb aquestes quantitats, us sortirà un bon cremat per a dues persones, que podreu degustar mentre escolteu unes habaneres a la fresca d’una nit d’estiu, com si estiguéssiu a la mateixa Calella de Palafrugell.

Ingredients: 1/2 litre de rom negre, 2 cullerades  de sucre, 6 grans de cafè, la pell de 1/2 llimona, 1 branca de canyella, 1 tassa de cafè, (opcional).

Elaboració: En una cassola de fang posar tots els ingredients menys la tassa de cafè, escalfar una mica la barreja al foc perquè sigui més facíl calar. Quan s’hagi escalfat, agafar una mica de líquid amb un cullerot i flameu-lo amb un llumí. Dexeu coure sense parar de remenar fins que redueixi 2/3 mes o menys un quart d’hora. Passat aquest temps, veurem que la flama ja ha disminuït la seva força, ara és l’hora d’apagar afegint amb cura la tassa de cafè. Si no voleu afegir la tassa de cafè que és opcional, apagar la flama tapant la cassola.
A mi personalment m’agrada afegir el cafè perquè queda més suau.

*Si voleu donar-li un toc personal, podeu afegir a part del rom una copeta de Chartres verd.


Con estas cantidades os saldrá un buen cremat para dos  que podréis degustar mientras escuchais unas habaneres al freso de una noche de verano, como si estuvieráis en la misma Calella de Palafurgell.

Ingredientes: 1/ litro de ron negro, 2 cdas  de azúcar, 6 granos de café, la piel de 1/2 limón, 1 branca de canela, 1 taza de café (opcional).

Elaboración: En una cazuela de barro poner todos los ingredientes menos la taza de café, calentar un poco la mezcla en el fuego para que sea más facíl prender el fuego. Cuando haya calentado un poco la mezcla, coger un poco del líquido con un cucharón y encender con una cerilla.Dejar cocer sin parar de remover hasta que reduzca 2/3 mas o menos un cuarto de hora. Pasado este tiempo, veremos que la llama ya ha disminuido su fuerza, ahora es la hora de apagarla añadiendo con cuidado la taza de café. Si no querèis añadir la taza de el café que es opcional, apagar la llama tapando la cazuela.
A mi personalmente me gusta añadir el café porque queda más suave.

*Si queréis darle un toque personal, podéis añadir a parte del ron una copita de Chartres verde.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *