M’agrada preparar el seitan i donar-li sabors i textures diferents per poder elaborar les receptes de tota la vida en versió vegana.
En aquest cas he elaborat un seitan estil vedella que podem preparar amb salsa, a la planxa, arrebossat etc. La seva textura i sabor estan molt aconseguits i no és gens difícil de preparar.
Així és com a mi m’agrada però podeu jugar amb les espècies al vostre gust.
*Jo no utilitzo gairebé mai la salsa de soja a les meves receptes, si vosaltres l’utilitzeu li podeu afegir si voleu.
Ingredients: 150 g azuki cuites, 125 g de gluten, 10 g de bolets deshidratats, 1/2 cda de vinagre de Mòdena, 1 cda d’oli d’oliva, 1/2 tassa d’aigua d’hidratar els bolets, 1/2 cta de sal, 1/2 cta de llavors de coriandre, 1 cda de tomàquet triturat, 1/2 cta de nibs de cacau (opcional) 1/2 cta de llevat en pols.
Elaboració: Coure les azuki que haurem tingut en remull durant 12 hores, també podem utilitzar-les de pot ja cuites i estalviar-nos aquest pas. Posar els bolets ha hidratar en aigua bullint. Al got de la batedora posar els bolets hidratats, la 1/2 tassa d’aigua de hidratar-los, juntament amb la resta d’ingredients i triturar. Posar en un bol el gluten i el llevat, afegir el triturat i pastar, si veiem que cal , afegirem una mica més d’aigua.
Donem la forma que vulguem a la massa, allargada o rodona, podem fer dues parts si volem, l’emboliquem en paper d’alumini i coem al vapor durant 30/40 minuts depenent de la mida de la peça, si la fem en dues parts, amb 30 minuts n’hi ha prou.
Deixem refredar i la guardem a la nevera, un cop freda la peça la podem tallar i congelar si volem.
Me gusta preparar el seitan y darle sabores y texturas distintas para poder elaborar , las recetas de toda la vida en versión vegana.
En este caso he elaborado un seitan estilo ternera que podemos preparar en salsa, a la plancha, rebozado etc. Su textura y sabor están muy logrados y no es tan dificil de preparar.
Así es como a mi me gusta pero podéis jugar con las especias a vuestro gusto.
*Yo no suelo utilizar casi nunca la salsa de soja en mis recetas, si vosotros la utilizáis le podéis añadir si queréis.
Ingredientes: 150 g azuki cocidas, 125 g de gluten, 10 g de setas deshidratadas, 1/2 cda de vinagre de Módena, 1 cda de aceite de oliva, 1/2 taza de agua de hidratar las setas,1/2 cta de sal, 1/2 cta de semillas de cilantro, 1 cda de tomate triturado, 1/2 cta de nibs de cacao (opcional) 1/2 cta de levadura en polvo.
Elaboración: Cocer las azuki que habremos tenido en remojo durante 12 horas, también podemos utilizarlas de bote ya cocidas y ahorrarnos este paso. Poner las setas ha hidratar en agua hirviendo. En el baso de la batidora poner las setas, la 1/2 taza de agua de hidratarlas, junto con el resto de ingredientes y triturar. Poner en un bol el gluten y la levadura, añadir el triturado y amasar, si vemos que hace falta, añadiremos un poco más de agua.
Damos la forma que queramos a la masa, alargado o redonda, podemos hacer dos partes si queremos, la envolvemos en papel de aluminio y cocemos al vapor durante 30/40 minutos dependiendo de la medida de la pieza, si la hacemos en dos partes, con 30 minutos será suficiente.
Dejamos enfriar y la guardamos en la nevera, una vez fria la pieza, la podemos cortar y congelar si queremos.