Seitan

Preparar el nostre propi seitan és molt fàcil, si mai ho has fet, t’animo a provar-ho. Amb aquestes quantitats en surt un seitan d’uns 450 g. aproximadament i el seu cost seria d’uns 0,75 centims.
Surt molt económic i tenim l’avantatge de que es pot jugar amb les espècies i ajustar el sabor al nostre gust, també pel que fa a la textura, podem fer-la més compacta o mes flonja.

Ingredients: 1 tassa de gluten, 2 cdas de farina de cigró, 2 cdas de pa ratllat, 1/4 cta de llevat en pols, 1 cta de pebre vermell, 1/4, cta de gingebre, 1/4 cta de sal, 2 cdas de salsa de soja, 3/4 tassa de brou vegetal o aigua.

Elaboració: Barrejar bé tots els ingredients secs i afegir el brou i la salsa de soja. Amassar i formar una bola.
Posem en una olla, una branca d’api, una ceba, 1/2 cap d’alls, 2 fulles de llorer 1 tros d’alga kombu, 1 litre d’aigua i 1 got de salsa de soja. Coure el seitan durant 45 minuts i deixar-lo refredar en el mateix brou, quan s’hagi refredat el  guardem a la nevera en un recipient hermètic amb una mica del brou de cocció.

*La cocció del seitan pot fer-se també en un brou vegetal i ometre la salsa de soja, en el cas de no poder prendre-la com és el meu cas.
Les dues cullerades que porta la massa, poden canviar-se per una cullerada de fum líquid i una de vinagre de Mòdena, és el que jo faig des que vaig descobrir que no puc pendre salsa de soja i la veritat és que a mi m’agrada més així.


Preparar nuestro propio seitán es muy fácil, si nunca lo has hecho, te animo a probarlo. Con estas cantidades sale un seitan de unos 450 gms. aproximadamente y su coste sería de unos 0,75 centimos.

Ingredientes: 1 taza de gluten, 2 cdas de harina de garbanzo, 2 cdas. de pan rallado, 1/4 cta. de levadura en polvo, 1 cta. de pimentón, 1/4, cta. de gengibre, 1/4 cta. de sal, 2 cdas. de salsa de soja,3/4 taza de caldo vegetal o agua.

Elaboración: Mezclar bien todos los ingredientes secos y añadir el caldo y la salsa de soja. Amasar y formar una bola.
Ponemos en una olla, una branca de apio, una cebolla, 1/2 cabeza de ajos, 2 hojas de laurel 1 trozo de alga kombu, 1 litro de agua y 1 vaso de salsa de soja. Cocer el seitan durante 45 minutos y dejarlo enfriar en el mismo caldo de cocción, cuando haya enfriado podemos guardarlo en la nevera en un recipiente hermético con un poco del caldo de cocción.

*La cocción del seitán puede hacerse también en un caldo vegetal y omitir la salsa de soja, en el caso de no poder tomarla como es mi caso.
Las dos cucharadas que lleva la masa, pueden cambiarse por una cucharada de humo líquido y una de vinagre de Módena.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *