Permantier de shiitake

A la cuina d’avantguarda, s’aplica el terme permantier a moltes receptes on la protagonista és la patata com a ingredient principal, normalment en forma de crema o puré i amb infinites variants.
Aquesta permantier la farem com a entrant i amb les mesures que us poso, sortiran 3 o 4 racions.
Si no agrada el Shiitake, es pot utilitzar qualsevol altre tipus de bolet per aquesta recepta.

Ingredients: 3 patates, 250 g de shiitake, 150 ml de nata de civada, oli d’oliva, pebre vermell, sal i pebre.

Elaboració: Coure les patates amb aigua i sal fins que estiguin tendres. Escórrer i aixafar amb una forquilla i afegir un raig d’oli, sal i pebre, afegir la nata de civada i triturar amb la batedora per aconseguir una consistència fina i cremosa.
Mentre es couen les patates, prepararem un oli de pebre vermell. En un cassó escalfar l’oli i quan estigui ben calent, retirem de foc i afegim una cte. de pebre vermell i deixem refredar. A continuació, saltarem els bolets amb un raig d’oli i reservem per muntar el plat.
Servirem aquesta permantier en una copa o got de vidre. Posarem el puré de patata, a sobre els bolets i finalment un raig d’oli de pebre vermell i unes escates de sal Maldon.


En la cocina de vanguardia, se aplica el término permantier a muchas recetas cuya protagonista es la patata como su ingrediente principal, normalmente en forma de crema o puré con infinitas variantes.
Esta permantier la vamos a hacer como entrante y con las medidas que os pongo, saldran 3 o 4 raciones.
Si no gusta el shiitake, se puede utilizar cualquier otro tipo de seta para esta receta.

Ingredientes: 3 patatas, 250 gms. de shiitake, 150 ml. de nata de avena, aceite de oliva, pimentón, sal y pimienta.

Elaboración: Cocer las patatas con agua y sal hasta que estén tiernas. Escurrir y chafar con un tenedor y añadir un chorro de aceite, sal y pimienta, añadir la nata de avena y triturar con la batidora para lograr una consistencia fina y cremosa.
Mientras se cuecen las patatas, preparamos un aceite de pimentón, en un cazo calentar el aceite y cuando esté bien caliente, retiramos del fuego y añadimos una cta. de pimentón y dejamos enfriar. A continuación, saltearemos las setas con un chorrito de aceite y reservamos para montar el plato.
Serviremos esta permantier en una copa o vaso de cristal. Pondremos el pure de patata, encima las setas y finalmente un chorro  de aceite de pimentón y unas escamas de sal Maldon

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *