Mortadela vegana

A Internet hi ha moltes pàgines que publiquen la recepta de la mortadel·la vegana,  he vist dues versions.
Jo, us proposo la meva que és diferent i és la que a mi em satisfà.

Ingredients: 100 g de tofu sedós, 150 ml d’aigua, 1/2 cda de suc de llimona, 1 cda de concentrat de tomàquet, 1 cda de llevat nutricional, 1 cda d’agar-agar en pols, 1/4 cta d’all en pols, 1/4 cta de pebre negre en gra, 1/4 cta de farigola, 1/4 cta de llavors de coriandre, 1/4 cta de sal i una punteta de remolatxa (la remolatxa és per donar-li color i cal vigilar que si es posa molta, quedarà un color rosa cridaner poc atractiu).

Elaboració: Pas 1.- Posar en el got de la batedora tots els ingredients menys l’aigua i l’agar i triturar. Deixar reposar una horeta perquè el tofu s’impregni bé de el sabor de les espècies.
Pas 2.- Bullir l’aigua amb l’agar agar durant un minut i afegir-lo a la barreja anterior, tornar a triturar perquè s’integri tot i abocar la massa en un motlle rodó, pot ser perfectament un got, deixar refredar i ficar-lo a la nevera, quan hagi refredat bé, agafarà la textura ferma i ja el podrem treure del motllo.


En internet hay muchas páginas que publican la receta de la mortadela vegana, jo he visto dos versiones. Jo os propongo la mia que es diferente y es la que a mi me satisface.

Ingredientes: 100 gms de tofu sedoso, 150 ml. de agua, 1/2 cda. de zumo de limon,1 cda. de concentrado de tomate, 1 cda. de Levadura nutricional, 1 cda. de agar-agar en polvo, 1/4 cta. de ajo en polvo, 1/4 cta. de pimienta negra en grano, 1/4 cta. de tomillo, 1/4 cta. de semillas de cilantro, 1/4 cta. de sal y una puntita   de remolacha ( la remolacha es para darle color y hay que vigilar que si se pone mucha, va a quedar un color rosa chillón poco apetecible).

Elaboración: Paso 1.- Poner en el baso de la batidora todos los ingredientes menos el agua y el agar y triturar. Dejar reposar una horita para que el tofu se impregne bien del sabor de las especias.
Paso 2.- hervir el agua con el agar agar durante un minuto y añadirlo a la mezcla anterior, volver a triturar para que se integre todo y verter la masa en un molde redondo, puede ser perfectamente un vaso, dejar enfriar y meterlo en la nevera, cuando haya enfriado bien, cogerá la textura firme y ya lo podremos desmoldar.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *